התחברת בהצלחה!
אתם כאלה מוכשרים - אבל אפשר לבחור רק שלוש יכולות

המדריך ל-User Generated Content (או UGC)

מה יותר טוב מלפרסם את המוצר שלכם בעצמכם? כשהלקוחות שלכם מפרסמים אותו. במדריך זה נדבר מה זה User Generated Content וכיצד תוכלו לתעל אותו לטובת הגדלת הפרסום והמכירות של המוצר שלכם.

המדריך ל-User Generated Content (או UGC) לסטארט-אפ המצוי
לוגו של הספונסר
הפוסט בחסות:

משנה לשנה כמות הצרכנים הצורכים וקונים באינטרנט ובחנויות פיזיות הולך וגדל וכך גם התחרות על ״ליבם״ של הקונים. עולמות ה-eCommerce מתפוצצים לשפוך כסף על פרסומות ובאנרים ברחבי האינטרנט זו דרך אחת להשיג את תשומת הלב של הקונים שלכם, אבל ישנה דרך זולה והרבה יותר אפקיטבית ואורגנית להגדיל את המכירות של המוצר שלכם.  

הרי מה יותר טוב מלפרסם את המוצר שלכם בעצמכם? כשהלקוחות שלכם מפרסמים אותו. הדרך הזו היא תוכן שהלקוחות שלכם עצמם יוצרים בנוגע למוצר שלכם - מה שנקרא User Generated Content (UGC בקיצור), או בתרגום חופשי - תוכן מבוסס משתמשים אותנטי.

במדריך זה, נסביר מה זה UGC, למה כדאי להשתמש בו כערוץ נוסף להגדלת ההצלחה של המוצר שלכם ונקודות שכדאי לשים לב אליהן לפני יציאה לדרך.

בואו נתחיל!

אז מה זה UGC?

ברמת העיקרון, UGC נחשב לתוכן שמיוצר על ידי חברי הציבור שאינם לקוחות משלמים של החברה ואינם מקבלים תשלום מהמותג עבור התוכן שהם מייצרים.  מותגים רבים נוהגים למנף תוכן זה ע"י פרסומו בערוצי המדיה (פייסבוק, אינסטגרם, פורומים וכו׳) ולעיתים גם באתרי החברה ועמודי המכירה של המוצר.

תוכן אותנטי שנוצר על ידי משתמשים מעניין לקוחות פוטנציאלים הרבה יותר מתוכן מותגי או תוכן של משפיענים מכיוון שהוא אמיתי ודעתם של המשתמשים אינו נקנה בכסף. 

אין לבלבל תוכן מבוסס משתמשים, שמיוצר ע"י משפיענים, לתוכן מבוסס משתמשים אותנטי שנוצר ע"י אנשים אמיתיים. מותגים רבים משלמים למשפיענים לפרסם "תסריט" על מוצר, ממש כמו פרסומת. תוכן מבוסס משתמשים אותנטי משתמש בחוות דעת הכנה של אנשים רגילים.


דוגמה לחלק מה-UGC של חברת קוקה קולה


מדוע כדאי להשתמש בתוכן אותנטי?

כיום, UGC ותוכן אותנטי הוא אחד הכלים החזקים ביותר בעולם השיווק. על פי דוח שנערך לאחרונה על ידי Stackla, כ-60% מצרכנים אומרים שהאותנטיות חשובה כאשר הם מחליטים אילו מותגים הם אוהבים וכי 90% מצרכנים קוראים חוו"ד לפני שהם רוכשים מוצר/שירות. התוכן בעצם מספק ערך רב ללקוחות פוטנציאליים ומקדם את המותג בו זמנית. זה גם עוזר במאמצי החיפוש האורגני (SEO) ומציע פתרון מהיר וזול לסטארט-אפים המעוניינים ליצור תוכן.


UGC - עשה ואל תעשה

כשזה מגיע ל-User Generated Content, ישנם כמה כללים וקווים מנחים שכדאי לקיים על מנת להפיק את המיטב מהמשתמשים שלכם ולהמנע מטעויות. 

עשה

השתמשו בווידאו (טסטמוניאלס, אנבוקסינג וכו') בפלטפורמות נוספות מאשר מדיה חברתית - כמו למשל, הדרכות באתר שלכם או בניוזלטרים. 

הוסיפו אופציה של דירוג וחוו"ד לאתר שלכם - זה קריטי במיוחד בשווקים בינ"ל וכמובן, השתמשו רק חוו"ד אותנטיות! שימו לב שמחקרים מראים שחוו"ד נחשבת מיושנת לאחר 3 חודשים אז חשוב לעדכן את האתר כל הזמן.

✅  פרסמו גם חוו"ד שהן לא רק 5 כוכבים - הדירוג האופטימלי למוצר הוא 4.2 .אם לאתר שלכם יש רק ביקורות מדהימות אנשים לא יבטחו בו. תחשבו על עצמכם - מה הייתם חושבים אם כל חוו"ד באתר מסוים הייתה מדהימה? 

תייגו את יוצרי התוכן - הם יעריכו את הקרדיט ואנשים יראו שהם אמיתיים.

אל תעשה

אל תוסיפו לוגו/כתוביות לסרטונים ואל תערכו אותם. זה פשוט נוגד את כל העיקרון של האותנטיות. חבל על הכסף שלכם. 

אל תגידו לאנשים מה להגיד, אלא רק על אילו נקודות לשים דגש. 

אל תכריחו אנשים להעלות פוסטים לעמודי הסושיאל שלהם - זה "סליזי" ומנסה להפוך אנשים אמיתיים למשפיענים - שהם לא.


צ'קליסט תוכן

הנה כמה נקודות ששווה לוודא שעברתם עליהן לפני שאתם יוצאים לדרך במסע לקראת UGC איכותי למוצר שלכם:

  • בחירת יוצרים - בחרו יוצרי תוכן המתאימים למותג ושקהל היעד שלכם יכול להתחבר אליו בקלות. 
  • בחירת מוצרים - בחרו רק מוצרים/שירותים המתאימים ליצירת תוכן מסוג זה. 
  • יש להחליט מבעוד מועד - מה המטרה שלכם ביצירת התוכן? טראפיק לאתר? המרה? הסברה? מהם הדגשים ליוצרי התוכן? על מה חשוב שידברו? האם יש לכם צרכים מיוחדים? (למשל צילום אנכי? חשוב שיצטלמו בחוץ? בפנים? מה האורך האופטימלי לסרטון?) 
  • כתיבת בריף - העבירו את ההנחיות ליוצרים בצורה הכי מפורטת שניתן. תסבירו להם לא רק על המוצר אלא גם על החברה והחזון שלה. 
  • לו"ז - תחמו כל פרויקט בלוחות זמנים מדויקים אבל סבירים. אם לוקח שבועיים כדי לחוות את המוצר שלכם במלואו אל תתנו לאנשים יומיים - אתם יורים לעצמכם ברגל. 
  • דוגמאות - ספקו דוגמאות לתוכן שנראה לכם דומה למה שתרצו לייצר. זה באמת עוזר ליוצרים להבין מה מצופה מהם 
  • תיוגים - דאגו לבקש מבעוד מועד את שם היוזר שלהם בפייסבוק/אינסטגרם שתוכלו לתייג אותם.


לסיכום

ע״י מתן דגש על UGC ועידוד הלקוחות שלכם (בצורה עדינה ואלגנטית) ליצור תוכן בנוגע למוצר שלכם ולפרסם אותו ברשתות השונות, סטארט-אפים ועסקים יכולים להשיג עוד קהל רלוונטי למוצר שלהם מבלי לבזבז תקציבי ענק על ״פרסום של פעם״. השתמשו ב-UGC בחוכמה כחלק מהאסטרטגיית השיווק שלכם, בין בתור ערוץ שיווק עיקרי או משנה לשאר המהלכים שאתם מבצעים. 

בהצלחה!

💡 זה הוא פוסט אורח המשקף את דעתו וניסיונו האישי של הכותב או הכותבת.
חושבים שיש לכם גם מה לשתף עם הקוראים שלנו? נשמח לשמוע ממכם.
תגיות:
אופס.. משהו השתבש.
💩
הצטרפו ל-10,000+ יזמים ויזמות שמקבלים ״פור״ על כל השאר
☝️ חזור למעלה