התחברת בהצלחה!
אתם כאלה מוכשרים - אבל אפשר לבחור רק שלוש יכולות

סקירה: Wix Studio AI - בניית אתרים בעזרת בינה מלאכותית

במדריך זה אציג בפניכם כיצד תוכלו להשתמש ב-AI על מנת לבנות אתר או דף נחיתה לסטארט-אפ שלכם, במינימום זמן וכסף.

סקירה: Wix Studio AI - בניית אתרים בעזרת בינה מלאכותית
לוגו של הספונסר
הפוסט בחסות:

טכנולוגיית AI שינתה את פני התעשיות השונות, ופיתוח אתרי אינטרנט הוא חלק מזה. כיום, כבר לא צריך צוות של מומחים עם תקציב של כמה אלפי דולרים - ויש בכך פוטנציאל אדיר לעסקים קטנים ולסטארטאפים בתחילת דרכם. הם יכולים להתחרות מול חברות ענק ולהשיג משקיעים רציניים בזכות נוכחות חזותית מרשימה.

בוני אתרים מציעים לסטארטאפים להתחיל את תהליך בניית האתר באופן חלק ולשפר את חוויית המשתמש בעזרת AI. כלים אלו משתמשים באלגוריתמים של למידת מכונה לניתוח נתונים, חיזוי התנהגות משתמש ואוטומציה של משימות. לכן, פיתוח האתרים הופך להיות מהיר ויעיל יותר.

במאמר זה, נבדוק איך סטארטאפים יכולים לנצל את יכולות הבינה המלאכותית כדי לבנות אתר אפקטיבי שיקדם את הצמיחה וההצלחה שלהם.

יתרונות האתרים ב-AI  עבור סטארטאפים:

המטרה של AI היא פשוטה מאוד – לחסוך באנרגיה, זמן ותקציב, אם אפשר.

חוויית משתמש מותאמת אישית: אלגוריתמי AI יכולים לנתח נתוני משתמש והתנהגות כדי לספק תוכן והמלצות מותאמות אישית. רמת ההתאמה הזו משפרת את מעורבות המשתמש ומגבירה את הסיכוי לחזרתו לאתר.

נגישות משופרת: תכונות נגישות המופעלות ב-AI, כמו פקודות קול, קוראי מסך ותרגום שפה, מקנות לאתרים אפשרות להיות נגישים למשתמשים עם מוגבלויות או מחסור בשפה.

שיפור - SEO: אלגוריתמי AI יכולים לייעל את תוכן האתר למנועי חיפוש על ידי ניתוח מילות מפתח, זיהוי מגמות והמלצות לשיפור דירוגי מנועי החיפוש. זה משפר את הנראות ועוזר למשוך תנועה אורגנית לאתר.

יצירת תוכן יעילה: כלים לייצור תוכן המופעלים באמצעות AI, כמו MIDJOURNEY, יכולים לאוטומטיזציה של יצירת תוכן לאתר, כולל מאמרים, תיאורי מוצר ותוכן ויזואלי.

בניית אתרים באמצעות AI עם Wix Studio

בתור מעצבת ובונה אתרים במשך עשור, בדקתי את היכולת של בינה מלאכותית בפלטפורמה החדשה של Wix Studio. נכון להיום, רוב הפלטפורמות רק מתחילות לשלב את ה-AI כחלק אינטגרלי, אבל ב-Wix זה מרגיש הכי בטוח מהסיבה הפשוטה: ה-AI כבר קיים שם שנים רבות בפלטפורמה בשם Wix ADI.

מה זה וויקס סטודיו?

מי שפעם בנה או ניסה לבנות אתר זוכר את Wix כאחת מהפלטפורמות הפתוחות והקלות לבניית אתר ללא צוות מקצועי. ואז הגיע אדיטור אקס, המפלצת של וויקס, פלטפורמה משודרגת שמאפשרת כתיבת קוד, אנימציה, יותר פונקציות לבנייה ועיצוב, אך מאוד מאוד לא פשוטה להבנת המשתמש הרגיל. וויקס הבינו את הבעיה ובשילוב של טרנד בינה מלאכותית בנו פלטפורמה חדשה, קלילה יותר אך עדיין פתוחה לשינויים. בתור המעצבת, הייתי קוראת לסטודיו "תינוק היברידי" של Wix ו-Figma. הממשק עצמו שונה ממה שרגילים יודעים ובאופן ויזואלי מבוסס על פלטפורמת העיצוב הגרפי של פיגמה. מה שטוב בסטודיו הוא שהוא נותן פתרון לאלו שאין להם מושג בבניית אתרים, כי בעזרת כמה פרומפטים אפשר להגיע לתוצאות מצוינות.

A screen shot of a computer codeDescription automatically generated

וויקס סטודיו מכיל כלים ותכונות שנועדו לסייע ביצירה, התאמה אישית וניהול של אתרי אינטרנט. הוא כולל ממשקים ידידותיים למשתמש, תכונת גרירה ושחרור, מגוון תבניות וכעת משלב יכולות של AI שמסייעות למשתמשים לעצב ולשפר את אתריהם בצורה יעילה.

מה שמבטיחים בוויקס זה יכולת ליצור תמונות, תכנים וקוד לחנויות ואתרים דרך AI בכתיבת פרומפטים קצרים ממוקדים. ניסיתי את זה בפועל ובתור מישהו שאין לו ידע בכתיבת קוד אלא יכולות ויזואליות והבנה בסיסית של האיפיון, אני יכולה להגיד שיש לפלטפורמה זו פוטנציאל אך זה עדיין לא מושלם. למשל, התמונות של AI יוצאות מפלצתיות והטקסטים כלליים מדי. זה לא אומר שכאן צריך לעצור, אלא להתמקד בסבלנות בהתפתחות של הפלטפורמה שבוודאות בזמן הקרוב תהיה המובילה.

איך מתחילים לעבוד עם Wix Studio?

התחלתי על ידי הזנת הפרטים הרלוונטיים עבור האתר לסטארטאפ פיקטיבי שהמצאתי. חשוב לציין שכלי AI נמצא בתוך כניסה לוויקס, ברגע שבוחרים להקים אתר דרך וויקס סטודיו. AI שאל אותי מספר שאלות בצורה מנומסת מאוד שהזכירה בכך שהוא ינסה להבין את המטרה של האתר. אל תסתירו פרטים, תנסו להסביר בצורה מדויקת מה המטרה של האתר ועל אילו נתונים.

A screenshot of a chatDescription automatically generated

לאחר הזנת פרטים רלוונטים AI שואל איזה עמודים להוסיף לאתר

A screenshot of a chatDescription automatically generated

שימו לב שאפשר להתבסס על תבנית קיימת של Wix Studio או לבנות את הכל מאפס. מניסיון אישי, לבנות מאפס הרבה יותר קל בגלל שתבניות יכולות לבלבל.


התאמת התוכן

לאחר שהאתר ורשימת העמודים נוצרו, התחלתי להתאים את התכנים כמו טקסטים ותמונות. הטקסטים נכתבים על בסיס הפרטים הרלוונטיים שנתתי קודם, כולל תיאור בסיסי של המסר של האתר.

כרגע המודל של ה-AI עובדת רק על בסיס שפה אנגלית בלבד לכן כן צריך ידע בסיסי פלוס בשביל כתיבת פרומפטים מדוייקים.

אם כתיבת הטקסטים יחסית ברורה וקלה, יצירת תמונות היא לא מדוייקת ולדעתי מאכזבת מאד. אז המשכתי עם מאגרי תמונות שאני מנויה כמו FreePik אשר שם ניתן לקבל תמונות על בסיס AI באיכות הרבה יותר גבוהה.

אותו דבר לגבי לוגואים וסרטונים - במהלך העבודה על הלוגו קשה למצוא כלי ייחודי שלא יועתק מבסיסי צורות, ולכן נדרש מעצב אנושי. לגבי סרטונים, אני עדיין ממליצה  להשתמש באפשרויות מבסיס תמונות או ליצור רקע פשוט עם אנימציה, מאחר שעין האדם דורשת תמונות ריאליסטיות. אז כשאתה יוצר אתר לסטארט־אפ שלך, תזכור שאנשים עדיין מעריכים השקעה אנושית ולא רוצים להוציא כסף על רובוטים.

נגישות ורספונסיביות (שלב הכי חשוב)

הנושא של הנגישות מאד חשוב במיוחד אחרי גל תביעות וסטארטאפים ועסקים בארץ התחילו להכיר את הנושא לעמוק. מה שמעולה בוויקס AI זה היכולת ליצר את הרספונסיבות דרך קליק אחד. אבל... זה עדיין דורש לעבור על כל העמוד בכל מני רזולוציות כי אם המשקיע הפוטציאלי יסתכל על האתר של הסטאטראפ שלכם דרך אייפד שלא רספונסיבי וכל הטקסטים והתמונות רוקדים וואלס בצורה כאוטית הוא כנראה לא יעריך את זה. :) 

ב-Wix Studio AI יש גם אפשרויות קלות להפוך את האתר שלך לנגיש. בפשטות, תוכל להוסיף אפשרויות נגישות כגון מפות צבע, קוראי מסך ועוד. חשוב מאוד קודם להעלות את כל התכנים (טקסטים, תמונות, כפתורים) ואז, בלחיצת אייקון, הקסם מתרחש.

כתיבת בלוג עם AI

הכניסו את מילות המפתח או הנושאים העיקריים, ותנו ל-AI להציע מגוון רעיונות פוטנציאליים לפוסטים בבלוג. זה יכול להצית לחסוך המון זמן ולתת השראה כללית לכתיבת גרסאות ראשוניות של הפוסטים. אתם יכולים להכניס את המתאר או הנקודות העיקריות שלכם, וה-AI יפתח אותם לפסקאות מלאות. לאחר שיש לכם טיוטה, ה-AI יכול לסקור ולהציע עריכות לשיפור הבהירות, הדקדוק והסגנון. הוא יכול גם להמליץ על תוכן נוסף להעשיר את הפוסט שלכם, כגון תמונות רלוונטיות, קישורים או מולטימדיה.

מה הבאסה? שזה לא ניתן לעשות בעברית.

A screenshot of a computerDescription automatically generated

עבודה על SEO 

הכלי הראשון ב-Wix המופעל על ידי AI ל-SEO יוצר תגיות כותרת ותיאורי מטא מותאמים אישית לכל דף. משם, תוכלו לבחור מתוך מספר הצעות ולשפר עם הוראות, ולהתאים את טון הדיבור לצרכים שלכם. מה זה נותן לסטארטאפים מתחילים? אין צורך לשפוך המון תקציב על הכתיבה של פוסטים במדיה חברתית כמו לינקדאין או להשקיע בקידום... גם על זה חשבו לפני כמה שנים בזמן הפיתוח של AI.

אחרי שעברתי על התוכן, בדקתי שכל עמוד רספונסיבי גם במסך של מובייל ואייפד, שום דבר לא קופץ ומטייל במסך ואני מרגישה בטוחה מספיק בשביל לפרסם ( אני יודעת שייקח כמה ימים עד שהאתר יופיע בגוגל) עשיתי PUBLISH... ומשם "SHOOT".

לסיכום

לסיכום, בניית אתר לסטארטאפ מבוסס על כלי AI היא חוויה מרתקת וחדשה שנכנסה לחיי האנושות תוך כמה שנים בלבד. עדיין מדובר בכלי שדורש זמן ללמידה שמציע חיסכון זמן ויצירת רעיונות. יצירת אתר מבוסס AI היא פשוטה מאוד לעסקים סטנדרטיים שאינם מורכבים להבנה. לדוגמא, אם יש לך סטארט־אפ בתחום טכנולוגיה מולקולרית ביוטכנולוגית חדשה, זה כנראה ידרוש הרבה משאבים כש-AI יכול לייצר בסיס מפה ראשית, תוכן ולהתאים צבעים וטיפוגרפיה בסיסיים.

אני מאמינה שבעתיד הקרוב מאוד נוכל לסמוך על הייצור של AI יהיה הרבה יותר מועיל, אך כרגע עדיין נדרש לפחות אדם אחד לנהל את זה. זו עדיין חדשות גדולות אם אתם סטארט־אפ בתחילת הדרך ואתם רוצים להתמקד בגיוס משקיעים עם דף נחיתה זריז במקום להתעסק באופרציה והכנות.

פלוסים:

  • חיסכון מטורף של הזמן ותקציב

מינוסים:

  • עובד באנגלית בלבד כרגע
  • ויז׳ואלים יחסית גרועים לעומת תוצר אנושי (או חומרים באינטרנט)
  • זמן  - לוקח זמן להבין איך הכלי עבוד לכן ממליצה לעשות 40 דקות מיינדפולנס או להיות מוכנים נפשית. סבלנות זה אחלה כלי ששום AI לא יכול להשיג.

* דיסקליימר – המאמר שכתבתי לא מדריך משתמש אלא כדעה סובייקטיבת עבור שימוש בכלי AI

💡 זה הוא פוסט אורח המשקף את דעתו וניסיונו האישי של הכותב או הכותבת.
חושבים שיש לכם גם מה לשתף עם הקוראים שלנו? נשמח לשמוע ממכם.
תגיות:
אופס.. משהו השתבש.
💩
הצטרפו ל-10,000+ יזמים ויזמות שמקבלים ״פור״ על כל השאר
☝️ חזור למעלה