התחברת בהצלחה!
אתם כאלה מוכשרים - אבל אפשר לבחור רק שלוש יכולות

על ״משחקי הדיונון״, מיתוג וסטארט-אפים

עשיתם בינג’ ל'משחקי הדיונון' בנטפליקס? גם אנחנו. מה שהדהים אותנו בסדרת הדרמה-הישרדות הקוריאנית הזו היה משב מרענן של יצירתיות, תסריט מקורי ושפה מיתוגית מקצועית.

על ״משחקי הדיונון״, מיתוג וסטארט-אפים
לוגו של הספונסר
הפוסט בחסות:

משחקי הדיונון היא דוגמא יוצאת מהכלל לעיצוב גרפי ופיתוח מיתוג שיכול להוות בסיס ונקודת פתיחה לכל סטארט אפ או עסק.באיזה סוג של זהות מותגית ומאפייני עיצוב השתמשו במשחקי הדיונון?  אלו הדברים הבסיסיים שמגדירים את המוצר כולו: פונט,סקאלת צבעים, לוגו ואייקונים.

בואו נבחן איך העסק שלכם יכול להשתמש בשלבים האלו על מנת ליצור שפה עיצובית חזקה וזהות מיתוגית מקצועית ומזוהה.

פונט

 נתחיל עם הפונט כחלק מזהות המותג. הדבר העיקרי בו , הוא שהוא נראה שונה מכל פונט אחר שבדרך כלל נעשה בשימוש בצילום. הוא לא סימטרי מה שהופך אותו לבולט ולכן הוא נחקק בזכרון. צורת הפונט מזכירה גם אותיות לטיניות וגם קוריאניות ואף סמלים אסייתים למרות שהם שונים מאוד זה מזה ועדיין ניתן למצוא דמיון. נקודת קסם נוספת בפונט היא שימוש בצורות גיאומטריות פשוטות כמו קו,ריבוע,משולש ועיגול המוגדרים אף הם כסמלים נפרדים. באופן כללי ניתן לומר שהפונט עושה את העבודה העיקרית ביצירת לוגו ויוצר טיפוגרפיה חזקה ויפה. יש שפע של פונטים גיאומטרים שתוכלו להוריד מהאינטרנט , החוכמה פה הייתה ליצור סיפור מאחורי הפונט וליצור הקשר לזהות המיתוגית של המוצר.

פלטת צבעים 

צבעי המותג של 'משחקי הדיונון' מובדלים על ידי משמעות מטאפורית. ורוד זה רע וירוק\כחול זה טוב. באופן אוטומטי אנו עושים הפרדה בין צבעים עפ"י חוק הניגודיות של שחור לבן אשר מאופיין בקונטרסט חזק . הצבע הצהוב מוזכר כאשר עולה לדיון נושא של עושר וכסף. כאשר הסצנה עוסקת ברגש חיובי כמו יום חדש של הישרדות או זכייה בכסף או ניצחון, יש פלטה של צבעים חמים בפריים. כאשר מדובר במאבק או מוות הצבעים הם קרים.

אלו טריקים פסיכולוגים שמשתמשים בהם בצילום אשר קל ליישם אותם גם כאשר מדובר בזהות מיתוגית.תחשבו איזו תחושה המותג או המוצר שלכם או השירות שלכם נותן  ואיך זה קשור ללקוחות הפוטנציאלים שלכם.

בואו נבדוק פלטות צבעים עיקריות עפ"י נושאים:

השומרים במשחק לבושים בורוד צבע שבאופן קלאסי מסמל עדינות וילדות אך גם מעורר תחושות של מתח וחרדה. באופן דומה, חליפות הספורט הכחולות ירוקות שלובשים השחקנים הן לבוש יומיומי שנכנס כחלק מהאירוניה של הניגודיות של המשחק. כחול ירוק מייצג 'אדם' ורוד מייצג את 'המערכת' באותו אופן שבו ורוד מסמל מוות וירוק מסמל חיים.

כדי לראות את הנוסחה מאחורי הצבעים בואו נחזור לגלגל הצבעים. הצבעים במיתוג הם משלימים, במילים אחרות הם מנוגדים זה לזה בפלטת הצבעים – מה שנקרא הפכים משלימים.פלטת הצבעים הספציפית הזאת, היא משני צבעים ניגודים בגלגל הצבעים. האפקט שנוצר הוא שילוב צבעוניות עם קונטרסט גבוה שקופץ לעין. שילוב בצבעים של הפכים משלימים הוא מובהק וברור וזו הסיבה גם שקבוצות ספורט בדרך כלל משתמשות בעיקרון הזה בצבעים שלהן. יש תאוריה מעניינת ומצחיקה על משמעות של צבעים (ספוילר פה)

לוגו 

בואו נבחן את צבעי הלוגו: הצבע הדומיננטי הוא ורוד שמפנה אותנו לצד של ה"רעים" . הורוד הוא צבע עיקרי שמכתיב את הכללים יש לו אפילו תמה מוזיקלית בשם חיילים ורודים.

הבחירה של לשים את הורוד רק בחלקים מסוימים של הלוגו גם לה יש משמעות , זה מגדיר את האייקונים: משולש,ריבוע ועיגול. מכאן והלאה, נוכחות צבעים חזקה עוזרת לארגן את הזהות המיתוגית של התוכנית בצורה נכונה ומעבירה את הרעיון והנרטיב.

 
אפיון נוסף ומדהים של הלוגו הוא שניתן להשתמש בו בכל שפה. לדוגמא באנגלית רוסית וקוריאנית. איך זה עובד? ע"י שימוש באותן צורות לינאריות שהן חלק מהשפה החזותית והמיתוג. גם אתם יכולים לעשות זאת עם המותג שלכם או המוצר ע"י בחירה של הפונט הנכון שיתאים למערכת רב לשונית. זוהי דוגמה ראויה לאיך ניתן להשתמש בשילוב מוצלח של צורות, צבעים וטיפוגרפיה על מנת ליצור עיצוב לוגו מקצועי לסטארט אפ או לעסק שהלקוחות יזכרו את המותג.


אייקונים
 

הדבר המרכזי במשחק הם הסמלים שאנו רואים בכל מקום בתוכנית. הם על קסדות החיילם, על הקירות, על כרטיס הביקור, על הקירות,על כותרת הלוגו. שלושת האייקונים יוצרים חזרתיות סדרתית המהווה זהות מיתוגית. בכל פעם שאנחנו רואים את אחד מהאייקונים אנו יודעים ששניים נוספים עומדים להופיע. ככה גם אתם תוכלו להשתמש בעקרון הזה בזהות המיתוגית שלכם:


פתחו סדרה של שלושה מוצרים, 3 אייקונים, 3 איורים שיתבססו על אותו עיצוב וכך יחקקו בזכרון.

האייקונים האלו, הם רמזים קטנים אשר משרתים את הסיפור בצורה מושלמת ויוצרים מתח. אנחנו אף פעם לא מקבלים הסברים על המשמעות שלהם. אנחנו רק יודעים שיש הבדלה של סטטוס ומעמד באייקונים. הסמלים מראים את סדר הסמכות של העובדים במשחקי הדיונון , מעיגול- הדרגה הנמוכה ביותר למשולש- הדרגה הגבוהה ביותר. 

דרך אגב, האייקונים בתוכנית הם צורות גיאומטריות פשוטות המוכרות היטב בעולם העיצוב החזותי. היוצר לא חיפש אייקונים מסובכים מדי וזה עדיין עבד! למה? כי אלו היסודות שקל לשנן ולהשתמש במיתוג.

פשטות ומינימליזם - זכרו את זה כשאתם יוצרים לוגו או אייקון. 

המסקנה 

חשיבה יצירתית ותקשורת חזותית הם המפתח העיקרי לזהות מותג מצליחה. משחקי הדיונון זוהי דוגמה מצוינת, כל האלמנטים עובדים יחד כמרכיב ויזואלי אחד חזק ומוגדר שמעצב את הסיפור. שימו לב לפלטת הצבעים ולשימוש המרומז בצורות הגאומטריות במגוון רחב של מותגי לייף סטייל וסטארט-אפים טכנולוגיים ברחבי העולם כטרנד גלובלי.

כשזהות המותג שלך עובדת נכון וטוב, הרבה יותר קל לפתח קו מוצרים, לסגנן אותו ולמכור. אותו דבר קרה לקהל מעריצי משחקי הדיונון ברחבי העולם ומשך את תשומת הלב של אמנים גלובליים ומותגי אופנה מפורסמים לשתף פעולה עם שחקני נטפליקס כחלק מההצלחה של התוכנית.

זה יכול לקרות גם למותג שלך, רק תחשוב על זהות נכונה.



💡 זה הוא פוסט אורח המשקף את דעתו וניסיונו האישי של הכותב או הכותבת.
חושבים שיש לכם גם מה לשתף עם הקוראים שלנו? נשמח לשמוע ממכם.
תגיות:
אופס.. משהו השתבש.
💩
הצטרפו ל-10,000+ יזמים ויזמות שמקבלים ״פור״ על כל השאר
☝️ חזור למעלה