כיצד יוצרים דף נחיתה שלא רק נראה טוב אלא גם ״ממיר״ מבקרים ללקוחות? בעידן שבו תשומת הלב של המשתמש מתקצרת, כל חלק בדף הנחיתה חייב להיות ממוקד ולבנות אמון באופן מיידי.
במדריך הזה, אגלה את כל הסודות לדף נחיתה אפקטיבי – מהנוסחה שמביאה לקוחות לפעולה תוך שניות, ועד לכלים הקטנים שמסייעים להפוך ביקורים אקראיים באתר לרווחים.
הצטרפו אליי, צעד אחר צעד, כדי ללמוד איך לשדר מסר ברור, לעורר אמון, וליצור חוויית משתמש בלתי נשכחת שמניעה לפעולה.
כלים ושירותים לבניית דפי נחיתה
המדריך הזה מתמקד בחלק של תכל׳ס ״מה צריך לשים בדף נחיתה״ בשביל שיהיה טוב ולא טכנית ״איך בונים דף נחיתה״. אממה, למי שפחות מכיר איך טכנית בונים דפי נחיתה - הנה מספר כלים שיעזרו לכם לבנות דף נחיתה ללא ידע בקוד:
הידע שתלמדו כאן הוא ״אוניברסלי״ בלי קשר לכלי אותו תבחרו. כל אחד מהכלים האלה יאפשר לכם ליישם את מה שתלמדו כאן.
אז כיצד בונים דף נחיתה (טוב)?
דפי נחיתה מתחלקים לשני חלקים:
- "מעל הקיפול" (Above The Gold) - מה שרואים מיידית איך שהדף נחיתה נטען
- "מתחת לקיפול" (Below The Fold) - ומה שמתגלה כשהגולש גולל מטה
מעל לקיפול (Above The Fold)
נתחיל מ"מעל הקיפול", זה למעשה החלק הראשון שרואים שעמוד נטען לפני שהמבקר מתחיל בכלל לגלול או ללחוץ על משהו.
אפשר לומר שזה החלק הכי קריטי, כי אם לא תצליח ״לתפוס״ את הפוקוס שלהם בשלב הזה, הם כנראה יסגרו את העמוד וימשיכו הלאה בחיים שלכם.
הנה הנוסחה שלי:
1. הצג את הערך שאתה מציע (כותרת)
2. הסבר איך אתה מייצר אותו (תת-כותרת)
3. תן למשתמש לדמיין את זה (ויזואליזציה)
4. תן לזה אמינות (Social Proof)
5. עשה את הצעד הבא קל (CTA - קריאה לפעולה)
1. כותרת
יש הרבה דרכים לכתוב כותרת טובה. אתמקד בשלוש:
הסבר מה אתה עושה
כאשר המוצר שלך ייחודי, פשוט הסבר מה אתה עושה בצורה הפשוטה ביותר.
יצירת משיכה (Hook)
לרוב המוצרים אין ייחודיות מובהקת, לכן תוספת של קריאה שמושכת תיתן לך יתרון. הדרך הפשוטה ביותר היא להתייחס להתנגדות העיקרית של הלקוח שלך.
התמקדות בנישה שלך
חלק מהחברות בולטות בכך שהן בעלות נישה מובהקת. כתוב בביטחון, אתה ה-פתרון.
2. תת-כותרת
תת-כותרת היא המקום שבו אתה מתמקד בפרטים. הצג את המוצר. הסבר איך הוא יוצר את הערך שהוזכר בכותרת.
3. ויזואליזציה
הצג את המוצר שלך בכל הדרו. המטרה היא להתקרב למציאות ככל האפשר.
אל תציג איורים מפוארים, הצג את המוצר שלך, ואם אפשר, המוצר בפעולה.
4. הוכחה חברתית (Social Proof)
הוכחה חברתית מעל הקיפול מוסיפה מיידית אמינות להבטחה שאתה מציע.
לדוגמה, Privy מציגה "18,000+ ביקורות" שמסייעות לך להאמין להבטחה שלה.
5. קריאה לפעולה (CTA)
ה-CTA שלך אמור להקל על ביצוע הצעד הבא.
כפתורים רבים מדגישים פעולה, כמו "הירשם" או "התחל תקופת ניסיון". הנה שלושה סוגי CTA נוספים שמניעים לפעולה.
קריאה לערך
כפתורים שמדגישים "ערך" במקום "פעולה" לרוב עובדים טוב יותר. הטריק הוא למלא את הערך שהובטח בכותרת.
התמודדות עם התנגדות
הוסף כמה מילים ל-CTA שלך כדי להתמודד עם ההתנגדות הגדולה ביותר של המשתמש ללחיצה.
איסוף מייל + CTA
שלב איסוף מייל עם ה-CTA שלך כדי להקל על ההרשמה ככל האפשר.
סיכום: "מעל הקיפול"
ב-5 שניות, הלקוחות מנסים להבין אם אתה יכול לעזור להם. עשה להם חיים קלים. בהירות מעל יצירתיות.
1. הצג את הערך שאתה מציע (כותרת)
2. הסבר איך אתה מייצר אותו (תת-כותרת)
3. תן למשתמש לדמיין את זה (ויזואליה)
4. תן לזה אמינות (הוכחה חברתית)
5. עשה את הצעד הבא קל (CTA)
"מתחת לקיפול"
אם ״מעל הקיפול״ תופס את תשומת הלב של הלקוח, ״מתחת לקיפול״ מרוויח את המכירה.
הנה חמשת השלבים הנותרים בשביל דף נחיתה מוצלח:
6. הפוך את הערך למוחשי (מאפיינים והתנגדויות)
7. עורר פעולה (הוכחה חברתית)
8. סגור קצוות פתוחות (שאלות נפוצות)
9. חזור על קריאה לפעולה שנייה
10. הפוך את עצמך לבלתי נשכח (הערה מהיוצר)
6. מאפיינים והתנגדויות
הדבר הראשון שעושים מתחת לקפל הוא להמחיש את הערך שהובטח מעל הקפל.
קחו לדוגמה את Riverside. הכותרת שלהם מבטיחה "פודקאסטים שנראים ונשמעים מדהים". שתי התכונות הראשונות שלהם מממשות את ההבטחה הזו.
הדבר השני שאתם עושים הוא להתמודד עם ההתנגדויות הגדולות ביותר של הלקוח שלכם. זה אומר לדבר עם הלקוחות.
קבצו יחד את ההתנגדויות שחוזרות על עצמן. השתמשו במילים שלהם כדי לענות עליהן.
7. הוכחה חברתית
הוכחה חברתית מעל הקפל עוסקת באמינות. הוכחה חברתית מתחת לקפל עוסקת בהשראה לפעולה. זו הזדמנות חופשית למכור את המוצר שלכם.
השתמשו בלקוחות קיימים כדי להמחיש את הערך שאתם מבטיחים.
• "קבלו חיוך שאתם אוהבים" ⟶ לקוחות מחייכים
• "אימייל מחדש" ⟶ לקוחות מתארים את השינוי
• "איך מותגים קטנים מוכרים יותר" ⟶ מספרי מכירות
8. שאלות נפוצות (FAQ)
יהיו פיצ׳רים והתנגדויות שתרצו להזכיר אך לא משתלבות בצורה מסודרת מעל הקפל. כאן נכנס חלק השאלות הנפוצות (FAQ).
כתבו אותן. ערכו מחדש כשאלות ותשובות.
9. קריאה לפעולה שנייה
סיימנו את עבודת המכירה הקשה. זה הזמן ל-CTA השני שלנו.
הפעם יש לנו את המרחב להרחיב. אז במקום להוסיף כפתור קטן, הזכירו ללקוח מדוע כדאי לו ללחוץ.
10. מסר אישי מהמייסד/מנכ״ל
אנשים קונים מאנשים. סיים עם משהו אישי שמדבר מהלב. כמו הערה מהמייסדים שיכולה לחבר רגשית עם הקהל שלך.
השאירו את הלקוח עם סיפור שקל לסכם אתכם באמצעותו.
- הכנסו לנעליהם
- הסבירו את הבעיה שלהם
- קחו אחריות עליה
- הציגו את הסוף הטוב
אתם מובילים אותם בדרך שבה ירצו ללכת בעצמם.
לסיכום - כל השלבים ביחד
עמוד הנחיתה שלכם הוא נאום המכירה שלכם. אל תשכחו זאת לעולם. בדקו כל רכיב ושאלו את עצמכם:
האם זה יעזור לי למכור אם הייתי פוגש את הלקוח פנים מול פנים?
אם לא, הסירו אותו. אם אינכם בטוחים, צאו ומכרו ללקוחות באופן אישי.
תגלו שמילים מפוארות ותמונות אקראיות של אנשים לוחצים ידיים לא מובילות רחוק. כן, אתם שמשתמשים בתמונות AI ו-Shutterstock לא קשורות, אני מסתכל עליכם. חשוב מכך, תלמדו את הגישה של הלקוח ואת המילים הנחוצות כדי לשכנע אותו.
1. הצג את הערך שאתה מציע (כותרת)
2. הסבר איך אתה מייצר אותו (תת-כותרת)
3. תן למשתמש לדמיין את זה (ויזואליה)
4. תן לזה אמינות (הוכחה חברתית)
5. עשה את הצעד הבא קל (CTA)
6. הפוך את הערך למוחשי (מאפיינים והתנגדויות)
7. עורר פעולה (הוכחה חברתית)
8. סגור קצוות פתוחות (שאלות נפוצות)
9. חזור על קריאה לפעולה שנייה
10. הפוך את עצמך לבלתי נשכח (הערה מהיוצר)
מאמר זה תורגם מאנגלית מהאתר Marketing Examples