התחברת בהצלחה!
אתם כאלה מוכשרים - אבל אפשר לבחור רק שלוש יכולות

מה זה ASO ולמה זה חשוב לאפליקציה שלכם?

מה זה ASO? תשובה קצרה בעברית פשוטה עם מגוון טיפים שיעזרו לכם בקידום האפליקציה שלכם.

מתוך המילון
לסטארטאפ לוגו
|
לכל המושגים  👈

⚡️ התשובה הקצרה

ASO זה קיצור של App Store Optimization, או בתרגום חופשי - קידום אפליקציות בחנויות . מדובר במהלכים ושיטות לקדם את אפליקציות בחנויות האפליקציות הפופולריות (Google Play ו-Appstore) על מנת שיופיעו ראשונות כאשר מחפשים מילה או מילים מסוימות בחיפוש בחנות. ככל שהאפליקציה תופיע ראשונה יותר עבור חיפוש מסוים , כך יהיו לה יותר סיכויים שיכנסו ויורידו דווקא אותה. מכירים SEO מעולם קידום האתרים? אז ASO זה דיי כמו זה רק לעולם של אפליקציות.

🧠  התשובה המלאה

ASO זה ראשי תיבות של App Store Optimization ולמעשה מדובר על כמו SEO עבור אתרים, רק ש-ASO זה עבור אפליקציות בחנויות (Google Play של גוגל ו-Appstore של אפל), אם יש גם המייחסים את המושג לקידום אפליקציות גם בחנויות של פלטפורמות אחרות כגון חנות האפליקציות של Shopify או Wordpress.

הרעיון ב-ASO הוא לשפר את הנראות של האפליקציה בחנות האפליקציות (אייקון, תיאור, תמונות וכו׳) כך שכאשר מישהו מחפש מונח או מילת חיפוש מסוימת (Keyword) בחנות האפליקציות האפליקציה תופיע ראשונה (או בין הראשונות). הופעה ״יותר למעלה״ בתוצאות החיפוש משמע יותר הורדות ולקוחות לאפליקציה שלכם.

מה זה ASO


6 דרכים לשיפור ה-ASO

1. שם האפליקציה - זה אמנם נשמע פשוט, אבל לשם של האפליקציה שלכם יש משקל. כן, אתם צריכים לכלול את השם של המותג שלכם בתוך, אבל תכללו על הדרך איזו מילת חיפוש אחת או שניים. 

לדוגמה, נגיד יש לכם אפליקציית מכירת תמונות שקוראים לה PhotoBoom. במקום רק לשים את השם ״PhotoBoom״ וזהו, תקראו לה - PhotoBoom - Print your photos.

2. תיאור האפליקציה (App Description) -במילים פשוטו, תעשו מחקר (Keyword Research) קטן. המטרה היא להבין מה המילים שלקוחות ומשתמשים פוטנציאלים יחפשו בחנות האפליקציות ולכלול אותם בתיאור של האפליקציה.

בהמשך לדוגמה של אפליקציית התמונות, אם אחרי שעשיתם מחקר שוק וגילתם שהרבה מקהל היעד שלכם מחפש ״Photo Printing״ בחנויות, כדאי מאוד לכלול את צמד המילים האלה בתיאור (אפילו כמה פעמים אם זה עושה שכל).

זכרו, גם משתמשים קוראים את התיאור שלכם אז אל תדחפו סתם מילים מבלי שזה יעשה שכל ויהיה הגיוני לקריאה.

3. האייקון של האפליקציה (App Logo) - האייקון של האפליקציה שלכם זה הדבר הראשון שמשתמשים שמים לב אליו, אז כדאי שתשאירו רושם טוב. שימו לב לבדוק ולבחון עם משפחה ומכרים האם האייקון שלכם מעביר את המסר כדרוש וכמצופה.

ASO - בחירת אייקון טוב לאפליקציה שלכם
לדוגמה, שימוש לא נכון בטקסט (קטן מידי) באייקון


4. הקטגוריה של האפליקציה (App Category) - בחרו את הקטגוריה המרכזית שמתחברת בצורה הטובה ביותר למטרה העיקרית של האפליקציה שלכם. יתכן כי האפליקציה שלכם תתאים לכמה קטגוריות, לכן כדאי שתעשו מחקר קטן להבין באיזו קטגוריה הכי מחפשים אפליקציות דומות לשלכם.

5. תמונות (App Screenshots) - לאחר האייקון שלכם, ניחשתם נכון, התמונות שתספקו בעמוד של האפליקציה יהיו הדבר השני שאנשים יסתכלו עליו הכי הרבה. אותם סקינשוטס הם החלון ראווה לתוך האפליקציה שלכם. הם צריכים להיות מלהיבים ולהראות למשתמשים העתידיים מה מצפה להם בפנים ולמה כדאי להם להוריד את האפליקציה.

ASO - סקרינשוטס יעזרו לכם בדירוג


6. לוקליזציה (Localization) - אל תהיו כמו האחרים שמתעלמים מזה. אתם רוצים להגיע לכמה שיותר משתמשים אז להגביל את עצמכם לשפה אחת. הרבה משתמשים נוטים להשתמש בשפת האם שלהם על מנת לחפש דברים בחנויות ואתם, אתם רוצים לתפוס אותם בכל שפה. אז בין אם מישהו מחפש ״אפליקציה להדפסת תמונות״ באנגלית, צרפתית או צ׳רקסית, אתם רוצים להיות שם בשבילו.


למה ASO זה חשוב בכלל?

אז עכשיו כשאתם יודעים מה האופטימזציות שבד״כ עושים ב-ASO, למה זה בכלל חשוב? אז ככה, סקרים מראים שמרבית ההורדות שמגיעים לאפליקציות מהחנויות מקורן בחיפוש. כן, אותם חיפושים שאנשים מכניסים ואתם רוצים להיות מדורגים ראשונים עבורכם. אז שורה תחתונה, ASO טוב משמע יותר הורדות, משמע יותר לקוחות.

ASO - איפה אנשים מוצאים אפליקציות חדשות


ASO לוקח זמן 

כמו SEO, גם קידום בחנויות לוקח זמן וזו לא עבודה חד-פעמית שמסתיימת. יש צורך לבחון ולחקור מידי פעם ופעם מה מילות החיפוש שאנשים מחפשים ולהתאים את עצמכם, הן מבחינת התוכן והן מבחינת הנראות.

לסיכום, אמנם ASO זה לא משהו שהכרחי לכל אפליקציה וזה מאוד תלוי בקהל יעד שלכם ובדרכים הנוכחיות שלכם למשוך לקוחות, אבל זו יכולה להיות דרך מעולה (ונוספת) לצבור קהל לקוחות אורגני וממוקד לאפליקציה שלכם.