🧠 התשובה המלאה
CTA זה ראשי תיבות של Call-To-Action או בעברית - ״קריאה לפעולה״. זה הוא מושג בעולמות השיווק הדיגיטלי המתייחס לפעולה הבאה אותה המשווק רוצה לעודד את קהל המשתמשים שלו לעשות בתור הצעד הבא ובד״כ בכפתור, טקסט או איזה אלמנט כזה או אחר אשר נועד להניע אתכם, המשתמשים, לעשות פעולה מסוימת.
אתם כנראה נחשפים לעשרות או מאות CTAים במהלך שימוש רגיל באינטרנט - כמעט כל אתר, אפליקציה או פרסומת שאתם רואים רוצה ״לעודד״ ולהוביל אתכם לפעולה הבאה. בין אם זה לגרום לכם לבצע רכישה, להוביל אתכם למקום מסוים באתר, או להשלים פעולה שגרתית במוצר (״לחץ כאן כדי להרשם!״).
למה CTA זה חשוב?
הנעה לפעולה היא חלק קריטי על מנת לעודד את המשתמשים או קהל הלקוחות שלכם לעשות מה שאתם רוצים שהם יעשו, וזה נע בין לגרום להם לרכוש מוצר מסוים או ״סתם״ להשלים פעולה הכרחית במוצר/אתר שלכם. וכאן נכנס בידיוק ה-CTA, או יותר נכון הביטוי שלו בפועל (כפתור, טקסט, וואטאבר), שנועד להכווין את המשתמשים לפעולה הבאה שהם צריכים (או כדאי) לעשות.
סתכלו על הדוגמא הבאה:
איזה CTA לדעתם היה עובד יותר טוב על מנת לעודד אנשים להרשם לניוזלטר (הפעולה שאנחנו רוצים שיעשו)?
טוב נכון, עשיתי פה עוד כמה שינויים מלבד הכפתור CTA - אבל כפי שנלמד החלק הבא, ה-CTA אמור לעבוד בצורה ״הוליסטית״ עם כל שאר האלמנטים שאנחנו מציגים.
האופן שניצור את ה-CTA שלנו - החל מהמראה שנבחר (צבעים, גדלים) ועד לטקסט שנכלול בתוכו, לכל זה יש השפעה ישירה על מספר האנשים שאשכרה ילחצו עליו. לכן, ל-CTA יש חלק קריטי במשפך השיווקי שלנו (Funnel) ועל היחס שבו ״נמיר״ את הקהל מבקרים שלנו ללקוחות, תהליך שנקרא גם Conversion Rate Optimization (או CRO בקיצור).
איך ליצור CTA ״טוב״?
אין One-Size-Fits-All בקריאה לפעולה. בכנות, אתם פשוט יכולים להכניס את המילים ״לחץ כאן״ על כפתור אדום בולט ולזרוק אותו בכל מיני מקומות באתר/אפליקציה שלכם והוא עשוי לעבוד.
CTA אפטיבי, זה כבר יכול להיות סיפור טיפה יותר מורכב. ה-CTA, כלומר, הכפתור או הטקסט שנשתמש בהם, הם הרבה פעמים רק ״החלק המשלים״ - הטקסטים שבאים לפני, הסיפור שאתם מספרים (במילים או בהרגשה), ״השפה״ של הקהל יעד שלכם - כל אלה ישפיעו על האופן שבו ה-CTA שלכם יפעל והוא צריך להיות חלק ״הוליסטי״ מכל זה.
יחד עם זאת, ישנם כמה קווים מנחים שעשויים לכוון אתכם ליצירת CTA טוב:
- בולט ודומיננטי - דאגו שרואים את ה-CTA שלכם ממרחקים. אם הוא נסתר או נחבא בין שאר האלמנטים שאתם מציגים, איך ישימו לב אליו? דאגו להשתמש בפונטים בולטים, צבעים וויזואליות ״ששוברים״ את השגרה משאר האלמנטים מסביב.
- תהיו ברורים - נכון, אפשר לכתוב פשוט ״לחצו כאן״ וזה עשוי לעבוד. אבל CTAים שאומרים בבירור מה הולך לקרות אחרי שלוחצים עליהם עובדים יותר טוב. לדוגמה, במידה ומדובר בהרשמה לניוזלטר, נסו טקסט כמו ״צרפו אותי לרשימה!״ או ״אני רוצה לקבל תוכן איכותי למייל״. הציגו את הערך שהם עשויים לקבל מהשלמת הפעולה.
- דברו בשפה של הלקוחות שלכם - פונים לקהל צעיר? אולי אקדמאים בתחום הרפואה? מאלפי אריות לבקניים בסיביר? למדו והכירו את קהל היעד שלכם וצרו CTA שמעוררים עניין במוחם.
- עשו ניסויים - השתמשו בכלים ושיטות כמו A/B Testing על מנת להתנסות במספר גרסאות בו זמנית של ב-CTA שלכם ולראות מי נותן את הביצועים הטובים ביותר.