התחברת בהצלחה!
אתם כאלה מוכשרים - אבל אפשר לבחור רק שלוש יכולות

מיתוג סטארט-אפים: באיזה שלב להשקיע בעיצוב של המיזם?

התוכנית העסקית מנוסחת היטב, הצוות התגבש ויש התעניינות מהמון אנשים על המיזם אשר מתחיל לקרום עור וגידים. רגע לפני שאתם הולכים לכבוש את העולם יש כמה דברים שכדאי לדעת על עיצוב ועל הקשר שלו להצלחה שלכם.

מיתוג סטארט-אפים: באיזה שלב להשקיע בעיצוב של המיזם?
לוגו של הספונסר
הפוסט בחסות:

המירוץ התחיל ומיזם החלומות שלכם כבר בדרכו להיות הדבר הגדול הבא. השאיפות בשמיים וליזמים יש אש בעיניים. עוד לפני שנרשמה שורה אחת של קוד יש לצוות המייסדים חלומות על 200 פיצ'רים עתידיים ושיתופי פעולה עם המותגים הכי גדולים. עצרו הכל. שניה לפני שאתם מתחילים להקים ארמונות, זה הזמן וההזדמנות לבנות את היסודות של החברה שלכם. כדאי מאוד להתייעץ עם מעצב שיעזור לכם להגשים את החלומות ועדיף שהמפגש הזה יעשה כמה שיותר מוקדם. במאמר הזה אביא את השקפת עולמי, גם כמעצב וגם כיזם, על הקשר שבין יזמים למעצבים וגם מדוע חייבת להיות התערבות של מעצב עוד בשלבי היסוד של הסטארטאפ.

חידה: מה משותף ל-Instagram, YouTube, Airbnb, Tumblr ו-KickStarter? (פרט לעובדה שמדובר במותגים מובילים בקנה מידה עולמי). בכל החברות האלה היה מעצב כחלק מצוות המייסדים. אז נכון, לא חייב להכניס שותף "היפסטר" לצוות המייסדים אבל בטוח תהיו חייבים להשתמש באחד כזה עבור פרויקט ספציפי או מתמשך, כשכיר או כפרילנסר, כדי להזניק את המיזם שלכם לשלב הבא. עוד בתחילת הדרך מעצב טוב יוכל לעזור לכם להגדיר את ה-MVP (מוצר מינימלי אפשרי = Minimum Viable Product), לעצב את הלוגו, את המצגת למשקיעים ואת כרטיסי הביקור, ואולי אפילו לעזור בבחירת השם לחברה (תמיד שווה לשמוע דעה של אדם יצירתי). 



הנה כמה סיבות שבגללן כדאי מאוד להשקיע בעיצוב:

להתעלות על המתחרים

לכל מוצר קיים מוצר מתחרה, ואם עדיין יש לכם ספקות תזכרו שאפילו הנורה של אדיסון הייתה המתחרה של העששית, ששימשה את האדם עוד מימי הביניים. אם לא מצאתם מתחרים סימן שלא חיפשתם מספיק טוב וכדאי מאוד לעשות זאת כמה שיותר מהר. מצאתם ועשיתם רשימה של המתחרים שלכם? מצוין. הגיע הזמן לחקור אותם ולהבין איך המוצר שלכם יהפוך להיות טוב יותר גם מבחינה עסקית, גם מבחינה שיווקית, וכמובן שגם מבחינת חווית משתמש וממשק משתמש. את שיעורי הבית האלה אתם לא עושים לבד. תהיו בטוחים שהמעצבים הטובים שיעבדו איתכם עושים את זה על בסיס יומי ובעזרת הכלים שברשותם יוכלו "לזקק" את כל תהליך המחקר שביצעו לתוצאות ויזואליות שישרתו את הארגון שלכם אל מול המתחרים בשוק והאתגרים הקיימים.


השאיפה להיות מותג

לא כל מיזם הוא מותג ולא כל עיצוב של לוגו, כרטיסי ביקור, נייר משרדי (וכדומה) זה "מיתוג לעסק". מותג הוא הרבה יותר מזה, וכן, מתודולגיה של עיצוב היא חלק מהמאפיינים של מותג מצליח. בהקשר ל-Branding, תפקיד המעצב, בין היתר, הוא לקחת את המאפיינים של החברה ולפרוש אותם על גבי הפלטפורמות השונות מבחינה ויזואלית ורעיונית. הפרישה הזו נעשית בדרך כלל על ידי מספר מעצבים שונים, וזאת משום שלכל מעצב יש את ההתמחות שלו... אז איך נעשית חפיפה בין עיצוב של מעצב X לבין המשך עבודת עיצוב של מעצב Y? לחברות מובילות בעולם קיים ספר מותג, אשר בו מוגדרים המאפיינים הגרפיים של המותג (גופנים, צבעים וכדומה). ישנן חברות אשר עובדות עם צוותיי עיצוב רבים שלעיתים פרושים במקומות שונים בעולם ועובדים על אותו מוצר. כדי למנוע חוסר תיאום המציאו את ה-Design system שתפקידו להגדיר למעצבים, מפתחים ואפילו אנשי תוכן את "גבולות הגזרה" שלהם בהתאם למותג (ראו דוגמאות: Material System של גוגל או Polaris של שופיפיי). 



השקעה לטווח הארוך

סביר להניח שגמישות טכנולוגית, זמני פיתוח ותקציב נמוך הם שלושת המרכיבים הכי מאתגרים אשר יזמים טכנולוגיים נתקלים בהם. מעצב טוב מאופיין ביכולת לפתור בעיות ואתגרים בצורה שונה. פתרון בעיות בשלב מוקדם של המיזם יביא לעלייה ברווחים על ידי כך שהלקוחות יהיו נאמנים ושבעי רצון מהשירותים שיקבלו. כמו כן, עיצוב עוזר לייעול הפיתוח הטכנולוגי על ידי התמקדות בתהליכים החשובים ועל ידי חיסכון בזמני פיתוח יקרים.




💡 זה הוא פוסט אורח המשקף את דעתו וניסיונו האישי של הכותב או הכותבת.
חושבים שיש לכם גם מה לשתף עם הקוראים שלנו? נשמח לשמוע ממכם.
תגיות:
אופס.. משהו השתבש.
💩
הצטרפו ל-10,000+ יזמים ויזמות שמקבלים ״פור״ על כל השאר
☝️ חזור למעלה