🧠 התשובה המלאה
ARR זה ראשי תיבות של Anual Recurring Revenue ובעצם מדובר במדד עבור ההכנסה הצפויה מידי שנה עבור עסק או חברה. ARR הוא מדד קריטי על מנת להבין את הרווחיות של עסק מסוים וכמובן את תזרים המזומנים הנכנס לחברה מידי שנה. ARR בדרך כלל מוזכר גם עם המדד MRR, רק ש-MRR זה ההכנסה החודשית הצפויה.
איך מחשבים ARR?
אז דרך אחת ופשוטה היא פשוט לקחת את ה-MRR שלכם (הכנסה החודשית הצפויה) ולהכפיל ב-12 (12 חודשים בשנה). עבור המקרה המומצע של חברה מתחילה, זה יכול לתת תחזית יחסית סבירה על ההכנסות הצפויות לשנה זו.
במידה ואתם מחפשים חישוב יותר מדויק, במיוחד כאשר החברה גדלה ואתם רוצים מספרים יותר קונקרטיים בנוגע להכנסות השנתיות, להלן ״הנוסחא״ המלאה.
למה חשוב למדוד את ה-ARR?
בדומה למדד ההכנסות החודשי (MRR), מדידת ה-ARR תתן לכם תמונה מלאה על המצב הפיננסי שלכם בהסתכלות שנתית. חשוב למדוד את שניהם, גם את ה-MRR וגם את ה-ARR על מנת לקבל תחזיות פיננסיות ברזולציות שונות ולטווחי זמן שונים (חודשי ושנתי).
מדדים נוספים שכדאי להכיר בהקשר של ARR
Churn Rate – יחס נטישה של לקוחות. מדד התאר (באחוזים) את כמות הלקוחות שעזבו אותנו מתחילת פרק זמן מסוים (בד״כ חודש/שנה). אידאלית אנחנו רוצים שה-Churn יהיה נמוך ככל הניתן.
ARPU – קיצור של Average Revenue Per User. מדד המתאר את ההכנסה הממוצעת משתמש בפרק זמן נתון (לקוח שרכש חבילה מסויימת).
MRR - קיצור של Monthly Recurring Revenue, או בעברית - הכנסה חודשית צפויה. MRR זה למעשה הכמות של ההכנסה הצפויה של החברה בכל חודש (לפני הוצאות וכו׳).