🧠 התשובה המלאה
One Pager או בעברית - ״תקציר מנהלים״, הוא מסמך בעל עמוד אחד אשר מסכם את הדברים החשובים בנוגע לחברה, מוצר או פתרון מסוים. One Pager בד״כ יכלול רקע כללי על הבעיה, הסבר על הפתרון המוצע, גודל השוק והפוטנציאל שלו, מידע על חברי הצוות ועוד. המטרה היא לזקק את המידע החשוב ביותר בנוגע למיזם בצורה כזו שתאפשר לקבל אותו בצורה קלה ומהירה.
סטארט-אפים וחברות אשר מחפשות השקעה נוטות להכין One Pager על מנת לשלוח אותו למשקיעים/קרנות/ארגונים על מנת ליצור בהם עניין ולקדם את האופציה לפגישה ו/או שיתוף פעולה יחדיו.
מה One Pager צריך לכלול?
לא כל כל ה-One Pagerים נראים אותו דבר, אבל רובם חולקים את אותם ״אבני יסוד״, להלן:
- פרטי החברה - שם, לוגו, כתובת, אתר וכו׳.
- One Liner - תיאור קצר בכמה משפטים מה המוצר/חברה עושה.
- הבעיה - מה הכאב או הצורך אותו אתם מנסים לפתור.
- פתרון - איך המוצר שלכם פותר את אותה בעיה.
- שוק - מה גודל השוק, מי קהל היעד שלכם.
- מתחרים - מי המתחרים שלכם בתחום.
- יתרון תחרותי - במה אתם שונים/ייחודיים משאר השקחנים בתחום.
- Business Model - מה המודל העסקי שלכם, איך אתם מתכוונים להרוויח כסף?
- האנשים - מי היזמים, מי הצוות, יועצים, משקיעים קודמים. למה אתם האנשים הנכונים למשימה?
- Marketing Plan - מה היא האסטרטגיית שיווק שלכם? איך אתם מתכוונים למשוך את קהל היעד שלכם למוצר?
- מצב פיננסי - כמה גייסתם עד כה, על מה הלך הכסף, מה מחזור המכירות שלכם (ARR או MRR)?
- אבני דרך - מה השגתם עד כה ולאן פניכם מועדות?
- פרטי קשר - איש קשר ופרטים ליצירת קשר.
למה צריך One Pager?
משקיעים ומקבלי החלטות בדרגים הגבוהים של ארגונים הם אנשים עסוקים אשר פוגשים עשרות חברות מידי חודש (ואפילו מידי יום). לא תמיד יש להם זמן להתעמק בכל אחת לפרטי פרטים מאחר ופרקטית, אין להם מספיק זמן לעשות זאת. יצירת מסמך One Pager היא דרך יעילה לשתף אותם בנוגע לפתרון שלכם ובתקווה ליצור עניין וסקרנות שתוביל לפגישה מסודרת.
One Pager דומה מאוד ברעיון של להעביר את המסר במהירות וביעילות לצורה שבה עושים ״נאום מעלית״ (Pitch), רק שבמקום הצגה בעל-פה, מדובר במסמך דיגיטלי כתוב.
דוגמאות ל-One Pager
יש לנו מספר דוגמאות ותבניות ל-One Pager ותקצירי מנהלים באתר שאתם יכולים לבדוק להורדה.