🧠 התשובה המלאה
CMO, או בשמו המלא - Cheif Marketing Officer, הוא תפקיד בכיר בחברה לאדם אשר אחראי על כל עניין השיווק האסטרטגיה השיווקית של החברה. בשורה התחתונה, המטרה העיקרית של ה-CMO היא להגדיל את מכירות החברה/סטארט-אפ. ע״י שיווק דיגיטלי, קמפיינים, פרסומות, שיתופי פעולה ועוד, אשר יקדמו את המותג של החברה בקרב קהל הלקוחות הרלוונטי.
ה-CMO בד״כ מדווח ל-CEO (מנכ״ל החברה) או ה-COO (סמנכ״ל אופרציות) ועובד צמוד עם מחלקות השיווק ומהכירות בארגון. לרוב בעלי תפקיד זה יהיו בעלי רקע, ניסיון והשכלה עסקית ושיווקית.
מה CMO ת׳כלס עושה בחברה?
אם נהיה ספציפים לרגע, ה-CMO אחראי על כל התכנון וההוצאה לפועל של אסטרטגיות פרסום הנוגעות למותג של החברה אשר יובילו השגת לקוחות חדשים (מכירות). בתור התפקיד הבכיר ביותר בארגון באגף ה-Marketing, הוא או היא מפקחים את כל הצוותים והתתי-צוותים בארגון אשר נוגעים בכל נושא השיווק המכירות והפרסום בחברה.
כחלק מתפקידו של ה-CMO:
- לתכנן (ולהוציא לפועל) אסטרגיות שיווק ופרסום לקידום החברה.
- לפקח ולנהל את כל הצוותים והאנשים הנוגעים בנושא השיווק בחברה.
- להבין את מקומו של הארגון (ומוצריו) בשוק הרלוונטי אל מול המתחרים וכיצד ״למצב״ את החברה בעתיד.
- להביא לקוחות חדשים ולהגדיל את ה-Branding Recognition של החברה בשוק.
האם אתם צריכים CMO בסטארט-אפ שלכם?
אז התשובה היא מאוד סוביקטיבית ותלויה במצב בו אתם נמצאים בתור חברה. כמה הכנסות יש? כמה אנשים יש בחברה וכו׳? לרוב סטארט-אפים בתחילת הדרך יכללו CMO (אשר יתפקד כאיש השיווק) במידה וזה הוא המייסד/מייסדת. אחרת, המייסדים עצמם הם אלה בד״כ שיהיו אחראים על השיווק של המוצר, לפחות בתחילת הדרך.
כאשר הסטארט-אפ גדל ואיתו המכירות וצוות האנשים, ייתכן ש״העברת המקל״ לאיש שיווק מנוסה בתור תפקיד ה-CMO הוא הדבר הנכון עבורכם.