התחברת בהצלחה!
אתם כאלה מוכשרים - אבל אפשר לבחור רק שלוש יכולות

מה זה Pitch Deck?

איך בונים Pitch Deck? איזה שקפים כדאי לכלול? באנו לעשות סדר.

מתוך המילון
לסטארטאפ לוגו
|
לכל המושגים  👈

⚡️ התשובה הקצרה

Pitch Deck היא מצגת קצרה אשר נועדה לספק לקהל הסבר תמציתי ומהיר בנוגע לעסק/סטארט-אפ שלכם. בד"כ Pitch Deck מועבר ע"י היזמים ומוצג עבור משקיעים, לקוחות פוטציאלים, שותפים עסקיים וכדומה.

🧠  התשובה המלאה

Pitch Deck, לעיתים גם יקרא "מצגת משקיעים", היא מצגת קצרה הנועדה להסביר את המהות העסקית של עסק/מיזם מסוים. המצגת בד"כ מועברת ע"י המייסדים של המיזם בפני משקיעים, לקוחות פוטנציאלים, שותפים עסקיים וקו-פאונדרים שעשויים להצטרף למיזם. המטרה ב-Pitch Deck הוא לזקק את הדברים החשובים ביותר אל תוך כמות מצומצמת של שקפים על מנת להעביר את העיקר (העיקרי) של המיזם על מנת ליצור עניין או סקרנות מהצד השני, ופחות להכנס לפרטי פרטים של כל דבר (לפחות בשלב זה).

פיצ' דק הוא למעשה שדרוג של הפיצ' שלכם (מה שנקרא גם "נאום המעלית") בכך שהוא ארוך יותר (באופן יחסי) ומלווה במצגת ויזואלית בד"כ ולא רק מילים בע"פ.

איזה שקפים כדאי לכלול ב-Pitch Deck?

  1. הקדמה - מי אתם, מה אתם עושים ולמה אתם עושים את זה. קצר ולעניין.
  2. צוות -  תציגו את האנשים שמאחורי המיזם והסבירו על תפקידם בכוח.
  3. הבעיה - איזו בעיה/כאב אתם מנסים לפתור או למה בכלל יש צורך במיזם שלכם.
  4. יתרונות - מה הופך את הפתרון שלכם לכ"כ מיוחד? ממה הוא שונה מאחרים?
  5. הפתרון - תסבירו כיצד הפתרון שלכם פותר את הבעיה שהצגתם
  6. המוצר - איך בידיוק המוצר עובד? איך הוא יראה? הציגו דוגמאות
  7. Traction - הציגו לקוחות/משתמשים שהביאו עניין בפתרון שלכם
  8. שוק - תדעו, או לפחות נסו להעריך, מה גודל השוק שלכם ומה הפוטנציאל.
  9. תחרות - מי המתחרים שלכם? במה אתם שונים/טובים יותר מהם?
  10. מודל עסקי - איך אתם מתכוונים להרוויח כסף מהמוצר שלכם?
  11. השקעה - כמה כסף/תקציב אתם צריכים בשביל להוציא את הפתרון לפועל?
  12. יצירת קשר - השאירו פרטים כדי שאנשים יוכלו איך להשיג אתכם במידת הצורך.

טיפים לבניית Pitch Deck (טוב)

  1. ספרו סיפור שאנשים יוכלו להתחבר אליו

כולם אוהבים לשמוע סיפורים, גם משקיעים. ספרו סיפור שיגרום לקהל שלכם להתחבר אליו ברמה הרגשית.

  1. הגבילו כל שקף למטרה אחת בלבד

בשביל לא לגרום לפיזור הריכוז של המשקיעים והלקוחות שמולכם, הקפידו שכל שקף יעביר מסר ומטרה אחת שאתם רוצים להעביר.

  1. הציגו את האנשים מאחורי הרעיון

בסופו של יום, משקיעים כי הם מאמינים באנשים שעומדים מאחורי המיזם, לא משנה כמה הרעיון טוב. הציגו את עצמכם ואת הצוות שלכם והדגישו את היכולות והרקע אשר יכולים לסייע למיזם להצליח.

  1. שמרו על עיצוב נקי ועקבי של המצגת

אל תשתוללו יותר מידי עם העיצוב - עדיף משהו נקי וברור מאשר גרפיקה מוגזמת. התרכזו בתוכן ובמסר והשתמשו בגרפיקות אשר מסייעות להעביר אותו בצורה פשוטה וברורה.

  1. תדעו את המספרים

אל תהיו מביכים - תעשו שיעורי בית ותדעו על מה אתם מדברים במצגת שלכם. אין דבר יותר גרוע מאשר להציג דברים שאתם לא באמת יודעים לעמוד מאחוריהם.


טמפלייט מצגת משקיעים

בנינו טמפלייט למצגת משקיעים שתוכלו להוריד ולבנות באמצעותה את מצגת מנצחת לגיוס כסף לסטארט-אפ שלכם. המצגת מכילה מעל 100 שקפים מעוצבים לעריכה קלה דרך תוכנות פופולריות (PowerPoint, Keynote ועוד) וכוללת גם הסברים ודוגמאות שיעזרו לכם להפיק את המיטב מהפיצ' שלכם