התחברת בהצלחה!
אתם כאלה מוכשרים - אבל אפשר לבחור רק שלוש יכולות

5 סיבות לעבוד בסטארט-אפ לפני שאתם יוזמים אחד כזה

פיתוח סטארטאפ חדשני מ-0 הוא תהליך לא כל כך פשוט, בין אם אתם מתכנתים מנוסים או אנשי עסקים ממולחים. אז מה באמת חשוב לדעת לפני שקופצים למים ולמה כדאי שתעזרו למישהו אחר לבנות סטארט-אפ לפני שתבנו אחד כזה בעצמכם?

5 סיבות לעבוד בסטארט-אפ לפני שאתם יוזמים אחד כזה
לוגו של הספונסר
הפוסט בחסות:

אז יש לכם רעיון מדליק - אתם רוצים להקים סטארט אפ אך עדיין מרגישים שחסרים לכם כמה חלקים בפאזל. קודם כל אפשר להירגע, עוד לא נולד האדם שהתחיל לבנות סטארטאפ מ-0 וידע בדיוק מה הוא עושה ולמה לצפות - תהליך פיתוח מיזם כולל בתוכו המון חוסר וודאות וגמישות מחשבתית.

אם אתם יזמים בתחילת הדרך ורוצים ללמוד איך לעשות את זה נכון, הנה כמה סיבות מדוע עבודה בסטארט-אפ בתחילת הדרך תיתן לכם ניסיון תחרותי כיזמים וכמובן בשוק העבודה. 

1. התנסות בכלים טכנולוגיים חדשניים ועדכניים

לרוב בסטאטאפים תקבלו יותר תחומי אחריות ותידרש מכם יכולת לתת קצת יותר מהמצופה. דמיינו לעצמכם שסטארט-אפ הוא כמו יחידת קומנדו קטנה שעומדים לרשותה כלים טכנולוגיים חדשניים ביותר. כאן יש הזדמנות לעבודה עם מערכות שלא עבדתם בהן בעבר והתנסות בכלים חדשניים שלא הייתם מקבלים במקום אחר, סטארט-אפ זז בקצב מהיר ומי שעובד בו לומד בקצב עוד יותר מהיר. 

נמחיש זאת בעזרת דוגמא קטנה - אנשי דיגיטל שעובדים בחברת סטארט-אפ לרוב יעבדו עם כלים אוטומטיים ולכל פעולה ידנית יכניסו או ינסו לפחות להכניס אוטומציה כזו או אחרת, למה? כיוון שבסטארטאפים תמיד חושבים סקיילביליות (Scale). נקודת ההנחה של רוב עובדי החברה היא איך לגדול ולמנף את כל העשייה למכונה אוטומטית משומנת המסוגלת לעבוד לבד עם מינימום התערבות אנושית לכן בסטארטאפ תלמדו לעבוד ותיחשפו לכלים טכנולוגיים אוטומטיים וחדשניים שסביר להניח שלא הייתם מקבלים במקום אחר.


2. הבנה רוחבית במגוון שיטות עבודה מקובלות ותפקידים שונים 

בסטארטאפים לרוב עובדים במחלקות קטנות בשיתוף פעולה בין שאר המחלקות - סביר להניח שאתם תעבדו לעיתים קרובות עם עובדים במחלקות אחרות - לדוגמא מנהלי מוצר אנשי שיווק פיתוח עסקי מכירות וכו׳ עצם החשיפה לתחומים האלו ועבודה מולם תחשוף אתכם לנקודת המבט של אותם אנשים שעוסקים בתחומים האלו קצת יותר זמן מכם.  כך תוכלו להעשיר את הידע ולקבל הבנה רוחבית על תפקידים שונים ומתודולוגיות מקובלות בסטארטאפים.

ידעתם ש82% מהסטארטאפים בעולם נכשלים כיוון שאין להם Product Market Fit?  אחלה! הזדמנות מעולה לשבת ללאנץ׳ בקיטשן עם מנהל מוצר ולשאול אותו למה השיטה הזו חשובה מאוד לפיתוח מוצר? 

תכונה בולטת אצל יזמים היא יכולת וורבלית ומולטי-טאסקינג, למה הכוונה?  על יזם נדרש לחשוב בצורה רוחבית ולהכיר מתודולוגיות שונות ומגוונות בכמה עולמות וזירות שונות - כמו Product (ניהול מוצר) או Marketing ואפילו פיתוח עסקי ומכירות. 


3. הבנה עמוקה של התרבות הארגונית בסטארטאפים ובהייטק

בסטארט-אפים עובדים בצורה קצת אחרת מחברות גדולות. נזכיר שוב שבסטארט-אפים לרוב מקבלים החלטות בקצב מהיר, הלך הרוח שמוביל את עובדי החברה הוא ניסוי וטעייה, מה שעובד משכפלים ומגדילים ומה שפחות - זורקים לפח.  

האם ידעתם שבסטאטרפים מקבלים החלטות באופן ישיר דרך התנהגות הלקוחות? זה נקרא Data Driven Decision Making - כל החלטה שמקבלים נובעת באופן ישיר ממספרים גרפים וטבלאות.  כמעט ואין מקום למסקנות או הנחות שאינן מבוססות ומגובות בנתונים (בניגוד למקומות עבודה אחרים)  בקיצור - דברו איתי Data ותשאירו את תחושות הבטן לשירותים. עוד שיטה מקובלת בסטארטפים היא Lean Startup - והיא בעצם אומרת שעליכם לפתח מוצרים מינימליים לטובת מדידה ושיפור מתמיד תוך כדי התקדמות.

Lean Startup
Lean Startup: לבנות, למדוד, ללמוד - חוזר חלילה.


כניסה לתודעה הזו והבנת תהליכים פנים ארגוניים ומנטאליות של ארגון קטן שמנסה להשתלט על העולם תסייע לכם רבות להטמיע את אותם הכלים במיזם שלכם. 


4. להכיר את האקוסיסטם! 

איזה כיף ללמוד דברים חדשים נכון? מה יותר טוב מללמוד תוך כדי ניסיון?  עבודה בסטארט אפ תאלץ אתכם להכיר מושגים שלא ידעתי לפני.  גם אם אתם לא אנשי שיווק תאלצו לדעת מה זה CAC - Customer Acquisition Cost  כיוון שכולם ידברו על זה בישיבת החברה - או מה זה LTV שזה בעצם אומר Lifetime Value - מחזור החיים של לקוח ממוצע בחברה והרווח הצפוי ממנו.

המושגים האלו מאוד בסיסיים בתעשייה ותשמעו אותם בהרבה פודקאסטים ספרים ומדריכים שונים ברחבי האינטרנט.  הבנה של האקוסיסטם המושגים וה- ״ז׳רגון״ המקצועי תהפוך אתכם למקצועיים וחדים יותר בטווח הארוך היכולת שלכם לנהל שיחות על הנושאים האלו תעזור לכם מאוד בהמשך הדרך. 

מה זה CAC? מה זה B2B? באנו לעשות סדר.
הכנסו למילון המונחים לסטארט-אפ וסגרו פינה.
כניסה למילון לסטארט-אפ


5. הדעה שלכם חשובה - יכולת השפעה בארגון 

דעתכם חשובה לנו, כמה פעמים שמעתם את המשפט הזה?  בארגונים קטנים יחסית כמו סטארטאפים הוא לרוב נכון - בד׳׳כ לעובדי החברה יש Say ויכולת השפעה גדולה יותר מעובדים בשאר חברות.  אם אתם עובדים בארגון קטן ולא בורג במערכת של חברה ענקית - היכולת שלכם להשפיע על תהליכים פנים ארגוניים גדולה יותר - איזה עובד לא היה רוצה להשפיע יותר במקום העבודה שלו? 

לצורך הדוגמא בסטארט אפים מצליחים במיוחד מנהלי מוצר שאחראים על הפיצ'רים של המוצר משוחחים הרבה עם אנשי המכירות שפוגשים את הלקוחות ראשונים בטלפון כדי להבין יותר טוב את הצרכים של הלקוחות ואיך לפתח מוצר טוב יותר שייתן מענה  לצרכים העיקריים. כך לאנשי המכירות בחברה יש השפעה באופן ישיר על תהליך הפיתוח של המוצר - מדהים לא? באיזה עוד חברה זה יכול לקרות? 

לסיכום

ישנן עוד המון סיבות מדוע כדאי לכם לעבוד בסטארט אפ בתחילת הדרך - בין היתר התקדמות מהירה בתפקיד (אמרנו כבר שסטארטאפים זזים בקצב מהיר?)  נטוורקינג ועוד. הידע, הכלים והניסיון המעשי שתרכשו הוא משהו שלא תוכלו להשיג בשום אקדמיה ומעבר לניסיון הקרייריסטי שעשוי לשרת אתכם בטווח הקצר, תרכשו ידע מעשי שיעזור לכם כשתצאו למסע שלכם בעולם הסטארט-אפים.

בהצלחה!


💡 זה הוא פוסט אורח המשקף את דעתו וניסיונו האישי של הכותב או הכותבת.
חושבים שיש לכם גם מה לשתף עם הקוראים שלנו? נשמח לשמוע ממכם.
תגיות:
אופס.. משהו השתבש.
💩
הצטרפו ל-10,000+ יזמים ויזמות שמקבלים ״פור״ על כל השאר
☝️ חזור למעלה